fredag 9 december 2011

Underbara lediga fredag!

Det är inte klokt vad jag uppskattar mina lediga fredagar! Även om barnen som vanligt vaknar mellan sex och halvsju är det så skönt att kunna ligga kvar och morgna sig i lugn och ro, och inte ha bråttom iväg. Det är jättemycket intryck för barnen på dagis och jag försöker oftast att inte planera in så mycket på fredagarna, även om det alltid blir någonting ändå, utan mest vara hemma och ha det mysigt (och städa, laga mat, tvätta och allt annat som måste göras förstås…).

Ledig fredag innebär att man får släntra omkring i pyjamas fram till lunch om man vill… Och det vill man!

003 (2)

Idag sa jag till barnen “nu får ni leka i vardagsrummet en stund medan jag städar köket”. Då byggde Alfred en mur till köket och för säkerhets skull målade han också ett stopptecken.

001 (2)

Lite klossbygge…

IMAG0371

Och den här bilden har lite dålig kvalitet, men jag tyckte Ellen var så söt här. Hon provar kläder fem gånger om dagen och har olika små projekt på gång “Nu är jag en mamma” kan hon säga och ta med sig handväskan och gå iväg med barnvagnen, eller “nu ska jag på konferens, vi ses klockan åtta”.

IMAG0367

I morse frågade Alfred om vi inte kunde sjunga “minitrådar”. Jag undrade lite vad han menade och sa att jag nog inte kunde den, men när han började sjunga så visade det sig vara “midnatt råder”. Sött!

Idag har jag fått min köttleverans från www.tomasbo.se som jag beställde i oktober. Tretton kilo KRAV-köttfärs och åtta kilo fransyska, nötrulle, oxfilé, ytterlår, innanlår, biff m.m. Ska bli spännande att hitta användningsområden för de olika delarna. Nu är frysen full och för mig känns det som julafton!

Inga kommentarer: