söndag 4 december 2011

En riktig myyyyshelg!

Nu är den här – kanske den tiden på året jag älskar allra mest! Advent, förväntan. Löfte om ledighet och familjemys.

I fredags hade jag några kollegor här på julpyssel. Farmor Marianne var snäll och kom och hämtade barnen redan vid tre så jag fick lite tid på mig att fixa. Sedan kom gästerna efter jobbet och vi åt årets första julmat tillsammans och sedan blev det pyssel för hela slanten. Ulltovning, pärlplattor, garntomtar, disktrasetryck, nejlikor i apesliner m.m. Jag var så upptagen av allt pyssel att jag helt glömde att fota … Marcus kom hem med barnen lagom till läggdags för dem och sen kunde han också vara med och vara social! Han tovade ett superfint hjärta i ull, kanske lite gamla waldorfkvaliteter som kom fram Ler

003

En bild vid maten lyckades jag få till!

På lördagen åkte jag och barnen tillsammans med Farmor på julmarknad i Tyresta by. Det var jättefint och mycket fina hantverk, men det är lite svårt att titta på allt i lugn och ro som man vill när barnen är med. Men det var en mysig stund!

Idag gjorde vi en liten spontan skogsutflykt med korvgrillning. Det var ca tre kilometer att gå sammanlagt och jag är riktigt imponerad över Alfred, han gick hela vägen med ganska bra fart utan att klaga någonting. Flera gånger utbrast han “åh, vad det här är mysigt”. Han är en riktig Skogsmulle! Ellen däremot har väl inte riktigt samma tålamod utan frågade var tionde meter om hon inte fick åka på Marcus axlar, vilket hon fick till slut…

004

Nu är det snart en ny vecka och nu är det mer normal arbetstakt som gäller för mig, vilket känns jätteskönt! På onsdag ska vi i mitt arbetslag ses i hemkunskapen efter jobbet och laga trerätters tillsammans. Ska bli så kul och mysigt att göra något socialt ihop!

Inga kommentarer: