söndag 15 maj 2011

Fixarhelg

I helgen har vi äntligen kommit igång med vårt projekt “köksvägg”. Två villiga medhjälpare hade vi och det har gått jättebra hela vägen, men när det kom till mönsterpassning och precisionsarbete insåg vi ganska snart att vi fortsätter en kväll när barnen gått och lagt sig…

Så här såg väggen ut förut…

004

Spackla, slipa, spackla, slipa…

008

Och med två tapetvåder uppe. Får se när det blir helt klart, men i veckan hoppas jag. Vi har grundmålat med vitt under och det är ett sånt lyft bara att det är ljusare i köket. Det här blir nog bra!

013

Passade på att klä om barnens “matskiva” i samma veva. Jag gillar i och för dig det här mönstret skarpt, men det har varit på i tre år, plus att det nya passar nya väggen bättre.

080125 015

Efter:

012

Barnen och jag på en liten cykelutflykt till Barnsjön i fredags. Där var det en massa damer som badade och fikade efter en stund i bastun en bit upp i skogen. Mycket fascinerande tyckte Alfred och Ellen… När vi cyklade därifrån ropade Alfred “hejdå flickor"!”

IMAG0042

Och så ett kvällsbesök på “Lokis” idag. Kul att leka med pappa!

IMAG0047

IMAG0048

Igår var jag inne i stan på egen hand. Gick först och shoppade lite grejer och sen träffade jag fem tjejer från mitt förra jobb. Vi satt på en uteservering i solen på Medborgarplatsen och åt lunch. Så himla mysigt!!!

IMAG0046

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det blir ju jättesnyggt!!! Och vilka duktiga medhjälpare ni har :)
Vi skall ta tag i våt kök i början på juni - längtar!!!

Lisa sa...

Ja, det är kul med förändringar! Jobbigt innan, men ganska kul under tiden och sån tillfredsställelse efteråt. Lycka till med ert kök! Kram