söndag 29 maj 2011

Duktiga elever (och lärare)!

I torsdags var det så dags för Operation Dagsverke. Hemkunskapssalarna fylldes av ett gäng entusiastiska elever och lärare och det var febril aktivitet i flera timmar! Alla var superduktiga! Det bakades kanel- och vaniljbullar på löpande band. Några elever gick upp och sålde på Alléplan i närheten, eller till mammor och pappor och fikasugna lärare. Bullarna hade en rykande åtgång och vi fick ihop över 4000 kronor. Bra jobbat, tycker jag! Lite jobbigt för mig bara, som försöker leva lite kalorifattigt, att vistas i den här underbara doften en hel dag. Men en bulle unnade jag mig till fikat, och den smakade gott!

IMG_7777

IMG_7781

Här klistras etiketter på påsar…

IMG_7767

…som blev såhär fina.

IMG_7786

I helgen har vi också hunnit bli så gott som färdiga i köket. Känns jättebra! Det känns rymligare, men ändå mycket mer ombonat där nu. Nu fattas bara lite smådetaljer, som t.ex. bokstöd för att böckerna ska stå lite prydligare på hyllan. Den vackra buketten på bordet fick jag idag, på Mors Dag.

IMG_7791

Min lilla basilikaodling. Doftar så gott!

IMG_7792

För ett tag sedan skrev jag ju att jag försöker mig på en lite sundare livsstil. Jag har inte riktigt hunnit träna så mycket som jag egentligen vill, men det har gått förvånansvärt bra att undvika sötsaker och äta lite nyttigare. Resultat? Minus 5,5 kg och minus 4 cm runt midjan hittills. Jag känner mig jättestolt och taggad att fortsätta!

Vill också hälsa till min fina mamma på mors dag! Längtar efter dig och det skall bli så kul att ses på tisdag!

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Vad fint gjort att samla in pengar på det viset och säkert väldigt motiverande för alla!

Vad fint det blev i köket! Jag gillar ljusblått!

Duktigt av dig att träna och så roligt att det ger resultat. Jag tränar mer spontant; städa upp all bråte efter snickarna och bära och kånka skräpet och sedan lasta det på vårt släp...det räknas väl också? ;-)

kram Anna