söndag 20 februari 2011

Helt slut!

Ojojoj, vi kom nyss hem från badhuset och jag känner mig helt matt! Barnen hade jättekul och vi med, men efteråt var vi nog alla ganska trötta och jag tror det blir en ganska enkel läggning ikväll… Vi åkte till Eriksdalsbadet idag, som är ett äventyrsbad och väldigt populärt. Tyvärr var det jättemycket folk och ingen direkt småbarnsbassäng, så vi var hänvisade till äventyrsbadet, vilket kanske egentligen är tänkt för lite större barn. Men Ellen, som är helt orädd, tyckte det var jättekul med vågor, bubblor, vattenfall m.m. Alfred hade också kul, men ville gärna hålla sig nära nån av oss.

I förra veckan var sju av tretton barn sjuka på Ellens avdelning, vinterkräksjukan. I fredags mådde hon lite illa och jag såg framför mig hur hela helgen och veckan var förstörd då det säkert skulle vandra runt i familjen. Men (peppar, peppar!) så blev det ingenting mer. Så skönt och för bra för att vara sant, nästan!

Barnens största hobbies – att rita och att klä av sig kläderna…

101022 053

Alfred älskar sin klosslåda som han fick av morfar när han var fyra månader! De senaste dagarna har det bl.a. byggts ett garage åt traktorn och en flygplanshangar.

IMAG0404

101022 054

Ellens största intresse är däremot att riva sönder det som Alfred så omsorgsfullt byggt upp. Jättetråkigt och vi gör allt för att hindra henne, men hon är snabb! Alfred är faktiskt väldigt snäll och blir inte så arg på henne.

101022 059

I fredags (innan Ellen mådde illa!) var vi för första gången på Öppna Förskolan här i Trollbäcken.På fredagarna var det riktat mot lite större barn, från två år och vi hade jättekul! Barnen fick pyssla och vi kom hem med tre fina armband. Dessutom fanns en stor gympasal där man kunde spela innebandy med små klubbor. Jättekul!

IMAG0398

IMAG0402

IMAG0403

Igår somnade Ellen så gott hos mig i soffan. Något hon inte gjort sedan hon var liten bebis. Kanske en svit från att hon var lite dålig dagen innan?

IMAG0405      

Jag har äntligen kommit igång och planerat lite veckomatsedlar igen, det underlättar vardagen så himla mycket. Menyn för den här veckan ser ut så här:

Måndag: Svamp- och paprikakyckling

Tisdag: Tomatsoppa med varm smörgås

Onsdag: Färsbiffar med rödlöks- och äpplesalsa

Torsdag: Laxwraps

Fredag: Tacos

Nu har jag en ganska intensiv arbetsvecka framför mig. Alla omdömen på elever ska skrivas och dessutom ska jag snart bli mentor i en klass. Jag har inte haft det i min tjänst tidigare (på den här skolan) men nu ska jag ta över efter en kollega som blir mammaledig. Det innebär att jag är klassföreståndare för 14 elever och ansvarar för utvecklingssamtal, åtgärdsprogram m.m. vad gäller dem. Väldigt roligt, man får ju en tätare relation till de eleverna och deras föräldrar, men också en större arbetsbörda.

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer: