lördag 12 februari 2011

Barnen och jag

I torsdags åkte Marcus på träningsläger till Älvdalen. Har pratat med honom flera gånger och de har det jättebra. Strålande sol, skidåkningspass varvade med teoripass och god mat.

Här hemma har vi det också bra! Igår fick vi en liten chock när vi vaknade, det hade kommit 30-40 cm snö! Vi skulle haft lunchgäster, men de fick naturligtvis ställa in. Skolor stängde, bussar gick inte och det var allmänt kaos. Vi kände oss lite instängda och isolerade, men fick hitta på roliga saker hemmavid.

Vi bakade bullar. Det tycker barnen är jättekul. Igår fick de varsin egen liten deg som de bakade ut på samma sätt som jag. De bredde på smör, sockrade och kanelade väldigt omsorgsfullt och ordentligt!

101022 012

101022 015

101022 016

101022 018

Sen gick vi ut och försökte skotta lite. Det plogades inte på gatan förrän vid sextiden på kvällen och vi såg minst tre bilar som körde fast och som antingen fick backa tillbaks eller skotta sig loss… Bra träning att skotta nu när jag är ensam och inte kan komma iväg på någon annan träning!

101022 029

Senare på eftermiddagen kom Ella och Theo och deras mamma och åt middag här. Efter middagen blev det bullpicknick på en filt i vardagsrummet.

101022 025

Idag är det minus fyra grader, strålande sol och vindstilla! Lite snopet när man börjat ana vår, men väldigt vackert och det är ju trots allt bara februari. Vi ska snart åka till farmor på Tyresö och leka ute lite.

I veckan som gick fyllde jag ju år också! Jag fick en jättefin dag som startade med en riktigt lyxfrukost och presenter! Av Marcus fick jag bl.a. en kväll på stan på tu man hand med min make, ser jag mycket fram emot! Tack för alla sms, telefonsamtal, hälsningar och blommor!

Inga kommentarer: