söndag 27 februari 2011

Hålla tummarna!

Det måste ni göra i morgon, så hårt ni kan! För då åker Marcus Vasaloppets Öppet spår. Han åkte upp idag till Mora och i morgon bitti går starten. Jag sms-prenumererar och kommer förhoppningsvis få små rapporter då och då från spåret. Jag är grymt imponerad av Marcus träningsdisciplin och han har laddat med kolhydrater de senaste dagarna, så jag hoppas och tror att det kommer gå jättebra!

Annars har det varit lite dåligt bloggande de senaste dagarna. Någonting strular med vår uppkoppling, internet och även telefonen (ip-telefoni) stänger helt plötsligt av sig och det är svårt med bildhanteringen. Mackan har bättre koll på det där och vill verkligen fixa det, men tydligen blir det ett ganska stort projekt…

Nåja, jag lyckades ladda över lite bilder från telefonen i alla fall.

Helt normala fotoposer!

IMAG0410

Igår var vi på kalas hos farmor Marianne som fyllt år. Ellen älskar att leka med dockorna där, att klä på och av kläder är det bästa som finns. Även sina egna, som ni ser… Det var lite extra spännande igår, för strax utanför fönstret såg vi först ett rådjur och senare en räv!

IMAG0416

Nu laddar vi inför tågresan till Göteborg på tisdag. Jag tror att det kommer gå jättebra! Har laddat med lite mutor. Vi ska äta pastasallad på tåget och jag har köpt lite godis och en present som ska vara från “tågtomten”!

Det ska bli så kul att komma ner ett tag och få umgås med nära och kära!

Inga kommentarer: