söndag 3 oktober 2010

Mormor och morfar, eldning och lite pyssel…

I veckan som gick hade vi mina föräldrar här! Så mysigt och så skönt för mig att få hjälp med hämtning och lämning på dagis! Dagarna är intensiva och allt gick i ett, så tyvärr var jag en väldigt dålig fotograf under veckan!

Jag var ju lite orolig för hur nätterna skulle gå när Marcus var borta, men det gick bättre än väntat. Barnen sov ganska gott, tätt intill mig från varsitt håll, vilket gjorde att jag sov sådär. Men mysigt var det!

Marcus var efterlängtad när han kom hem i fredagskväll och vi har haft en mysig familjehelg tillsammans!

Jag har så länge varit sugen på att sticka någonting och igår åkte jag äntligen till en stickaffär så nu har jag två projekt på gång. En röd olle till Ellen och ett än så länge hemligt projekt. (Obs! Inget tredja barn på gång!)

Idag var vi på Tyresö och eldade och åt korv med bröd. Vädret var fint men kallt. Det känns att hösten är här nu. Men den är ju också härlig, på sitt sätt.

Mormor och morfar och playdolek.

002

Igår köpte jag stora pärlor och pärlplattor till Alfred. Han tycker det är kul att sitta och pyssla, men man får passa Ellen så att hon inte kommer och förstör. Idag passade vi på att pärla en lång stund när hon sov. Kanske att Alfred var lite för liten, men det var kul en stund i alla fall.

008

Eldning på Tyresö.

011

014

Hela familjen samlad på bild för en gångs skull.

015

021

Eric och skottkärran. Alfred är fotografen.

022      

I morgon ska jag arbeta ända till klockan åtta på kvällen. Vi har studiekväll då vi ska diskutera den nya läroplanen och det nya betygssystemet som gäller från 2011. Eleverna kommer att få betyg i sex steg, A till F. Det ska bli intressant och jag tycker nya läroplanen på många sätt verkar bättre än den gamla från 1994 som vi har nu.

På fredag ska jag antagligen åka med barnen och några kompisar på Underbara barnmässan i Älvsjö.

Hoppas ni får en skön vecka!

Inga kommentarer: