lördag 9 oktober 2010

Hänt i veckan…

Fy, vad dålig jag är på att uppdatera bloggen! Men det kanske får bli helguppdateringar helt enkelt, det är ju då man har lite tid…

Veckan har varit bra, förutom att jag vabbat med Alfred som varit hostig och snuvig. Han är mycket bättre nu.

Vi ska åka till Prag med mitt jobb på november”lovet”. Vi ska diskutera de nya kursplanerna och jag tror att det kommer bli en toppenresa! Lite fritid blir det ju också såklart. Vi ska vara borta måndag-torsdag och det blir första gången jag sover borta sedan Ellen kom. Igår hade vi en “förövning” på jobbet när vi hade lite pub med tjeckisk mat och tjeckiskt öl. Trevligt!

I förmiddags tog jag en liten springtur runt Barnsjön där det är ett fint nytt elljusspår. Jag fuskade dock lite, det kändes så tungt, så det blev bara 3,5 km. Men jag har bestämt mig för att köpa ett prova-på-kort på Friskis & Svettis här i Tyresö och testa, för jag är grymt sugen på att komma igång nu. I morgon klockan tio ska faktiskt Alfred och jag gå på “familjejympa” för barn 2-6 år och deras mammor/pappor. Ska bli jättekul och jag tror Alfred kommer gilla det. Blir det en hit kanske det får bli våran grej på söndagarna…

Här kommer en hel del bilder, i helt okronologisk och ologisk ordning…

Marcus och barnen var på en fin utflykt till Barnsjön här i närheten igår. Hittills har det verkligen varit en fin höst som uppmuntrar till sådana här små turer i naturen. Härligt!

ABCD0007

ABCD0008

ABCD0009  

ABCD0001

ABCD0002

ABCD0003

Ett av barnens favoritställen – “loklekplatsen”. Alfred kallar den så eftersom det finns ett lok där.

IMAG0082

IMAG0085

Idag var det bryggupptagning på Tyresö under de bästa förhållanden! Lugnt och varmt.

IMAG0110

Eric och Marianne umgås med en familj som bor i närheten och här är våra barn tillsammans med deras flickor, Nikki och Tessie.

IMAG0118

IMAG0120

Nästa vecka blir det mycket jobb för min del. Lärares mest intensiva perioder är nog vid betygssättning i slutet på terminen och inför utvecklingssamtalen vid mitten av terminen. Där är vi nu och jag ska skriva omdömen om alla elever jag undervisar. Som hemkunskapslärare undervisar man ju ganska många och jag vill skriva någonting mer personligt än bara “når målen” så det krävs lite tid och eftertanke…

På måndag kväll ska jag förhoppningsvis träffa min goa kompis Anna, som jag jobbade med förut, på tisdag får vi middagsgäster och på torsdag kommer äntligen Ida och hennes kompis Lisa hit. En händelserik och rolig vecka framför oss, alltså!

Inga kommentarer: