fredag 13 augusti 2010

Trevliga besök!

Att jag inte skrivit på länge beror på att vi har haft så trevligt besök här! I måndags kom Åsa med Ida och Jesper upp! Vi har haft jättemysiga dagar. På tisdagen gick vi till Skansen vilket alla uppskattade mycket! På onsdagen åkte Åsa och barnen till Naturhistoriska medan jag var hemma med de små. Igår åkte Åsa och Jesper hem, men Ida stannade kvar ett tag till och åker med tåget hem i morgon. Det har varit så kul att ha henne här, och hon har varit en perfekt barnflicka! Efter att ha umgåtts intensivt med sina småkusiner i några dagar ska hon nu hem och tjata på mamma och pappa efter några fler småsyskon ;-)

I helgen sydde jag gardiner till barnens rum. Alfred var väldigt intresserad och hjälpte mig hela tiden!

002 (2)

I måndags var också min (fd) kollega Anna här med sin dotter Iris. Vi hade en jättemysig dag tillsammans, även om det blev mycket “min!” med två lite småtrotsiga 3-åringar ;-)

008 (2)

Min fina vän Anna som jag hoppas träffa mycket i fortsättningen också, även om vi inte kommer jobba ihop mer.

010

Äntligen är kusinerna här! Alfred längtade och längtade! (Vi andra också, förstås!)

013

Idag har vi haft en härlig eftermiddag på Tyresö med grillning och bad.

056

Tittut!

061

Och i vattnet kom en snok simmandes! Hoppsan!

038

Jag var inne på jobbet några timmar i förmiddags. Egentligen börjar jag inte förrän på måndag, men jag träffade en kollega och snackade lite, fick nycklar och installerade mig i mitt arbetsrum. Det känns så bra och jag har ingen jobbångest alls utan ser bara fram emot att börja på riktigt på måndag!

Inga kommentarer: