lördag 7 augusti 2010

Idre

Igår kom vi hem från några dagar i Idre. Vi har haft det jättebra och har haft ganska tur med vädret! Det regnade på en liten utflykt, men annars har det varit varmt och skönt.

021

026

039

Här är lite bilder från en jättefin kanotpaddling vi gjorde i Burusjön. Sjön låg blank som en spegel och vi stannade på en fin plats och grillade korv.

045

049

076

079

Renarna var överallt. Man mötte alltid några när man var ute och de befann sig mitt i bebyggelsen och på vägarna…

106

Här en liten vandring vi gjorde till Fulufallet som var väldigt vackert. Det var sammanlagt 3,5 km att gå. Ellen fick åka bärstol och Alfred gick nästan hela vägen själv!

127

131

141

149

160

166

185

En kväll gick vi ut och åt grillbuffé och tack vare ett härligt barnrum och att vi var fyra vuxna som kunde turas om så kunde vi äta i lugn och ro och ta flera gånger. Härligt!

Nu är det helg och nästa vecka jobbar Marcus, förutom på fredagen för då ska jag till mitt nya jobb en stund och sen kör det igång på riktigt på måndagen därpå. Längtar!     

2 kommentarer:

Maria sa...

Wow, vad modigt att ge sig ut i kanot med två små barn! Mina vildingar hade förmodligen klättrat ut innan vi ens använt padeln. Ser ut som ni haft en riktigt härlig semester! Kram!

Lisa sa...

Haha! Jag skriver inte allt som händer... Faktum är att Ellen plumsade i. Men det var på slutet och det var varmt, så det blev ingen större katastrof... Men en härlig semester var det! Kram!