söndag 22 augusti 2010

Inflyttningspartaj!

Ja, det hade vi här igår. Det var jättekul och trevligt och helt hysteriskt ett tag när det var 26 vuxna och 14 barn här samtidigt. Men härligt! Barnen tyckte det var kul med så många kompisar här. Senare på kvällen blev det lite lugnare och barnen somnade snällt, så då kunde vi sitta uppe och ha lite vuxensnack också.

Tusen tack för alla fina inflyttningspresenter vi fick! Allt från bärbuskar och fågelholk till kokböcker och praliner! Så uppskattat!

Jag hade en ambition i början om att ta mycket bilder, men sen hann jag liksom inte… Här är i alla fall några av gästerna i hallen.

IMG_6613

Brownies med rosor och grädde till efterrätt!

IMG_6609

Vi fick två bärbuskar av Magnus och Andreas, en krusbär och en vinbär. De har vi planterat ut idag och samtidigt flyttat de vi hade innan, för att de ska få mer luft och ljus och svängrum. Det blev kanonbra!

IMG_6615

Alfred och Ellen tycker det är jättekul att vara med när vi grejar. De hade sina egna små spadar och arbetshandskar och hjälpte till på sitt lilla sätt…

IMG_6616

Jag fick några fina bilder på mailen från Marianne från en kväll när vi var där och grillade då Ida var här.

2010-08 Tintin m.fl. 011

2010-08 Tintin m.fl. 017

Kompisar!

2010-08 Tintin m.fl. 024

Nu har jag jobbat i en vecka på mitt nya jobb och jag känner mig väldigt positiv! Jag saknar mina gamla arbetskamrater som jag tyckte väldigt bra om, och det tar ju alltid lite tid innan man kommer in i gemenskapen ordentlig på ett nytt ställe. Det finns en annan lärare i hemkunskap som jag jobbar mycket tillsammans med. Han (första gången jag har en manlig hk-kollega!) heter Kent och verkar väldigt bra på alla sätt, så det känns toppen! Eleverna kommer på tisdag och det ska bli så kul att möta dem!

På onsdag börjar inskolningen för barnen på dagis. Jag var där på föräldramöte förra veckan och två fröknar var också här på hembesök och både Marcus och jag har fått ett väldigt gott intryck av stället, så det blir spännande att det sätter igång nu!

Ellen har flyttat in till Alfred nu så de delar rum. Det funkar jättebra och är hur smidigt som helst med nattningen. Vi läser saga och dricker välling i soffan och sen sitter Marcus eller jag på en stol mellan deras sängar tills de somnar, vilket hittills tagit max 10 minuter. Det underlättar så mycket att de sover i samma rum, det blir t.ex. mycket enklare om en av oss är borta någon kväll!

Nu ska jag också gå och lägga mig, är lite seg sedan igår och i morgon är det jobb igen. God natt!

Inga kommentarer: