tisdag 27 juli 2010

Sköna hemmadagar

Åh, vad vi trivs bra här i vårt nya hem! Allt är mycket lättare än i lägenheten, i alla fall den här årstiden… Barnen har mer yta att leka på och vi kan röra oss mellan ute och inne utan att det måste planeras och packas en massa. Härligt!

Häromdagen kokade jag lite röd och svart vinbärssaft från buskarna på vår lilla plätt. Tyvärr räckte det bara till knappt en flaska av varje, men vi har röjt lite och ska köpa några buskar till och komplettera med och dessutom finns det mer vinbär hos farmor som vi får plocka!

Vi har också sålt lite på blocket, en soffa och en tvättmaskin. Skönt att få lite mer plats. Nu är det bara en barnvagn som ska avyttras också.

Igår började Marcus jobba igen. Jag och barnen har det bra här hemma. Igår tog vi en tur till IKEA, men där var precis hur mycket folk som helst, så det fick gå riktigt snabbt. Jag blev dock väldigt nöjd med inköpen, och barnen också!

En egen barngrupp införskaffad – bord, två stolar och två pallar!

003 (3)

011 (2)

Nu skulle jag dock behöva lite hjälp! Vi har tänkt att barnen ska få en lekhörna i vardagsrummet där den här möbelgruppen står. Vi vill också ha lite förvaring för böcker och leksaker. Men jag vill att det ska bli riktigt mysigt. Så tips på inspirerande inredningssajter på nätet sökes!

Vår gräsmatta är inte i så bra skick, men vi ska försöka hjälpa den lite på traven att bli fin igen. Igår gödslades det och Alfred hjälpte till såklart.

006 (2)

007 (2)Idag är vi bara hemma och just nu sover barnen. I eftermiddag går vi en sväng till lekplatsen och affären…

Ser fram emot nästa vecka då vi skall åka till Idre tillsammans med Christer, Lisbeth och Edvin. Det ska bli så mysigt att gå på skogsäventyr med barnen och vara lediga tillsammans igen!

1 kommentar:

Maria sa...

Vad mysigt ni verkar få det i nya huset! Man känner riktigt hemtrevnaden sprida sig bara genom att läsa dina rader tycker jag.
Grattis på bröllopsdagen lite i efterhand!