torsdag 15 juli 2010

En hälsning bara

Har lite dålig uppkoppling, därav det bristfälliga bloggandet…

Men här kommer i alla fall en hälsning, vi mår bra! Och vi har det så bra på Rörtången. Dagarna är sig ganska lika, det händer liksom inte så mycket, men ändå händer det massor. Barnen springer omkring och leker och klättrar och badar och det blir små utflykter och dagarna springer förbi.

En rolig sak måste jag berätta. Det bor en familj här på Rörtången som jag känt till sedan jag var liten med en dotter som är ett år yngre än mig. Vi lekte aldrig när vi var små, men vi känner mycket väl till varandra. Häromdagen träffade jag hennes man på lekplatsen och då visar det sig att vi har barn som är precis, på månaden, lika gamla. De bygger hus i Tyresö och ska flytta in i oktober och hans mamma har jobbat länge på den skolan jag ska börja i augusti. Det var väl ganska lustigt? Vi har träffats några gånger och barnen har lekt och vi har även pratat om att träffas i Tyresö. Alltid kul att få “nya” vänner!

Lite bus på lekplatsen. Ellen är en väldigt bestämd tjej och det har börjat yttra sig på lite nya sätt, t.ex. så väljer hon själv i sin klädlåda vilka kläder hon ska ha på sig och om jag och Marcus inte riktigt håller med blir det en väldig diskussion!

006

Alfred har blivit en riktig liten bergsget! Ibland blir jag riktigt nervös och går nära bakom honom, men han klarar sig superfint i bergen!

020

018

Här borras hål för nytt flaggstångsfäste, det gamla började bli lite dåligt. Idag blev det klart och flaggan har varit hissad!

027

Härom kvällen kom Martin och Mariana hit och fikade och Martin nattade Alfred. De läste om brandbilen och det såg jättemysigt ut!

031

2 kommentarer:

Emelie sa...

Tack för att vi fick "våldgästa" lite idag!! Sååååå roligt att få träffa hela familjen! =) Hoppas att ni får det fortsatt bra i paradiset innan ni skall hem till slottet igen. Kram Kram Em

Lisa sa...

Emelie, det var verkligen jättekul att ni tittade förbi! Sånt uppskattar jag jättemycket! Ha det gott nu på semestern och lycka till med renoveringen. Kram!