fredag 4 juni 2010

Puh!

Så känner jag just nu! Har nog haft en av de mest hektiska perioderna i mitt liv just nu… Det har gått jättebra med flytten, men det är otroligt skönt att det är över! Samtidigt har jag haft den mest intensiva perioden på hela året på jobbet med betygssättning, bedömning, betygssnack med elever, rättning av arbeten inkomna i sista minuten i hopp om att få ett högre betyg m.m. Men nu är betygen satta, flyttlassen körda och vi börjar komma i ordning här! Det är lustigt hur fort det här känns som hemma. Jag känner mig så trygg och trivs så otroligt bra här. Dessutom sover hela familjen bättre än någonsin. Båda barnen har sovit i sina sängar hela nätter sedan vi flyttade in och jag har för första gången sedan Ellen kom också sovit hela nätter utan att vakna. Underbart!

Jag har ju inte berättat på bloggen att jag fått nytt jobb! Jag trivs väldigt bra på mitt nuvarande, särskilt med mina goa kollegor, men det tar 1½ timme från dörr till dörr om jag åker buss och minst 45 minuter med bil. De 2-3 timmarna per dag vill jag gärna tillbringa med barnen istället. Och så hade jag sån tur att det dök upp en hemkunskapslärartjänst på skolan här i Trollbäcken för några veckor sedan som jag sökte – och fick! Jag och Ellen cyklade dit i måndags och det tog sju minuter. Barnens dagis ligger på vägen. Det känns så otroligt skönt att få nära till jobbet. Jag börjar i augusti och kommer att jobba 80% vilket passar väldigt bra.

Här kommer lite bilder i helt osorterad ordning:

Hejdå, Maltgatan! Det är en konstig känsla att gå in i en helt tom lägenhet.

009

Hej Liljegränd!

009 (2)

Alfred kör lastbil. Här satt han i godan ro i minst en halvtimme medan vi kunde packa ur bilen i lugn och ro… Ända tills Fredrik visade honom var tutan satt!

007

Marcus och barnen på utflykt på vårt lilla berg precis utanför tomten.

002 (2)

024

 Pusskalas!

003

014

 Idag gick Marcus och barnen en promenad i skogen till Barnsjön här i närheten. Och där fanns det massvis med grodyngel till Alfreds stora förtjusning.

027

Det är så härligt att ha sin egen lilla tomt. Den är verkligen inte stor, men det är en stor frihetskänsla! Och det är ju verkligen rätt årstid att flytta in nu när det är som vackrast. Här är lite av de växter vi kan njuta av.

En underbar syrén.

003 (2)

En rhododendronbuske på väg att slå ut.

005 (2)

Förgätmigej. Den vackra lilla blyga blomman som alltid får mig att tänka på min farmor!

006 (2)

Vinbär! Hoppas att det blir såpass mycket att det kanske kan bli lite vinbärssaft av det.

007 (2)

Sofie var uppe i Stockholm i början av veckan med sin klass. Ellen och jag åkte in till stan i tisdags och åt lunch tillsammans med henne på Rosendal. Jättemysigt att träffas! Vi köpte också lite fina kryddväxter som jag satt i en kruka på balkongen. Hoppas de vill trivas där!

019

Nu är det äntligen helg! Vi ska nog ta det ganska lugnt men ändå hinna umgås med vänner och familj! I morgon kommer Pontus och Anna hit med sina barn en sväng. Sen blir det grillning på Tyresö. Mums!

Ha en skön helg så hörs vi snart igen!

2 kommentarer:

Malin N sa...

Ett stort GRATTIS till nya jobbet Lisa! Måste vara underbart att ha 7 minuter till jobbet och dagiset på vägen, kan liksom inte bli bättre. Det är vardagslyx som alla drömmer om...
Vad skönt att flytten har gått bra, även om vi kommer att sakna er här i Sjöstan. Vi får komma och hälsa på i ert fina hus när ni kommit i ordning.
KRAM! / Malin

Lisa sa...

Tack, Malin! Det känns underbart! Vore jättekul att se er här! Jag och barnen är lediga hela nästa vecka och hemma. Hur har ni det då? Kram!