fredag 11 juni 2010

Avslutning i skola och på lekis

Igår hade vi skolavslutning för niorna på min skola. Vi har ju en internationell profil och blandar svenska med utländska traditioner, niorna är klädda i kåpor och mössor när de går ut, det ger en väldigt högtidlig stämning!

Här förväntansfulla elever och föräldrar utanför den vackra aulabyggnaden. Inne i aulan hade eleverna en show. De hade bl.a. spelat in en film där de föreställde olika lärare. Hon som spelade mig hade en kudde innanför tröjan och sa “jag har någonting att berätta, jag ska ha barn igen…” Haha! Ja, jag har ju varit mammaledig två av fyra år på skolan så det är väl bara att inse att jag kommer bli ihågkommen som “hon som alltid är gravid” som en elev uttryckte det…

002

Åh, visst förmedlar den här bilden glädje och framtidstro?

027

Mina kära kollegor Josephine, Anna och Lena. Det är Anna som är mamma till Iris som ju förekommer i bloggen ibland. Vi ska på treårskalas hos henne på söndag! :-)

008

På kvällen hade vi personalfest. Otroligt bra slut på en fin dag. Och på mina år på Raoul Wallenbergskolan… Jag har trivts otroligt bra där! När jag började där var jag också ny i Stockholm och hade inget eget umgänge här, så många av mina kollegor är också mina bästa vänner här i Stockholm. Jag är inte rädd att vi kommer tappa kontakten, men de här sista dagarna har varit lite känslosamma och vemodiga!

039

Idag var det dags för en avslutning till – den på Alfreds lekis. Vi har varit så nöjda med lekiset och med Alfreds fröken Solveig! Han har trivts och aldrig varit ledsen vid lämning (mer än någon gång i början). Vi önskar så att han kunnat gå kvar, men det går inte med tanke på resvägen. Det är bra att det är ett långt sommarlov nu, så kanske minnena bleknar lite innan han ska börja på Trollsländan här i Trollbäcken i augusti. Och det kommer också bli jättebra, såklart!

Det var ringlekar, dans och sång!

054

Alfred med sina kompisar Daphne och Ava.

056

Ellen trivdes också jättebra!

057

Sedan blev det en otrolig kak- och tårtbuffé! En gång undrade både Marcus och jag var Ellen var innan vi upptäckte att hon satt sig på bänken mellan två stora barn och också huggit in på kakorna!

062

064

 

071

Nu har jag och barnen sommarlov! Marcus jobbar en vecka till och sedan är vi lediga i sex långa veckor tillsammans. Åh, vad det ska bli skönt!!!

1 kommentar:

Ida sa...

Åhh vad gulliga alla barnen är♥