tisdag 15 juni 2010

Nyfriserad!

På sista tiden har vi mest varit hemma och haft det lugnt och skönt. Jag är hemma med barnen den här veckan och Marcus jobbar. Det blir lite undersökning av olika lekplatser och i eftermiddag tänkte jag att vi skulle gå en sväng till biblioteket här.

Det är roligt att ha lite skog utanför fönstret, för vi får se olika djur lite titt som tätt. Hittills har vi sett ekorre, räv, rådjur och en massa fåglar! Som den här gröngölingen t.ex.

003 (6)

I lördags var jag med Alfred hos frisören för första gången. Det brukar inte vara så lätt att klippa honom, han sitter inte still så långa stunder direkt, så jag var beredd på det värsta. Men han satt otroligt snällt och fint hela tiden och vände på huvudet precis som frisören sa! Efteråt fick han lite blå färg i håret också och han kände sig väldigt stor och duktig när vi gick därifrån!

Samma dag var även Marcus och jag hos frisören, så nu är vi prydliga i håret hela familjen :-)

008 (3) 

Min avskedspresent från jobbet var den här fina boken:

010 (3)

Här kan man fylla i när man varit borta på middag; vad man fick att äta och dricka, recept, dukning m.m.

011 (2)

Två busiga syskon på väg på treårskalas hos Iris.

013 (2)

Kalastjej!

026

Kalaskille!

040

Inga kommentarer: