måndag 12 maj 2008

Lyxkväll

I lördags kväll var ju Marcus och jag på Edsbacka krog och åt. Det var helt fantastiskt! Så här gott åt vi:

Aperitif: Liten sparrissoppa med gåslever, omelett med kräftfyllning, prickig korv med färskost. Tre pytterätter upplagda väldigt vackert på ett fat dekorerat med blommor.

Förrätt: Rödtungsfilé med krabbfyllning.

Varmrätt: Marcus åt gotländskt lamm med potatis och murklor (tror jag) och jag åt kalv tillagad på olika sätt med potatis doppade i örter.

"Mellanrätt": Marcus åt nån färskostsorbet med champagne

Dessert: Marcus fick "promenad bland rabarber och hallon" och jag åt mörk choklad med jordgubbar.

Efteråt fick vi en bricka med massa fina praliner att välja mellan till kaffet.

Det bästa var nog hela atmosfären. Det kändes så lugnt och skönt och proffsigt. Personalen var så kunniga och påpassande utan att vara snobbiga. De kom och sopade av bordet ibland och till kaffet fick man en ny servett som de la på assietten med en tång. Jag har nog aldrig varit på en sådan lyxkrog innan och vet inte om jag kommer göra det igen, men det var en mycket angenäm upplevelse!

Nu är det måndag igen. Idag har vi inga planer direkt, men en promenad till Sickla för gå till Kvantum och fylla på förråden blir det nog...

Inga kommentarer: