måndag 26 maj 2008

Flaggstångsresning minus flaggstång

I helgen var vi på Tyresö. Det var helt fantastiskt fint väder - kunde lika gärna varit juli. Vi åt gott, solade och en del jobbade faktiskt ganska hårt :-) Cementen tog dock längre tid på sig att stelna än vi trodde, och i valet mellan att resa flaggstången med känslan att "det går nog" och att vänta till onsdag kväll vann det senare och säkrare alternativet... Så det blir fortsättning följer!

Här ska den stå!

003

Marcus förborrar. Det riktigta borret var 30 mm i diameter och 40 cm långt!

004

Frukost i syrénbersån.

007 (2)

Ett fågelbord blev rest i alla fall!

011

Alfred är lite krasslig. Han är snuvig och lite mer passiv än vanligt. Han vill nog sova lite mer också. Jag inbillar mig igen att det är tänderna som är på gång... Någon gång har jag nog rätt!

Till helgen ska jag åka på min årliga tjejhelg på Resö tillsammans med tjejerna från mitt gamla jobb. Jag ser jättemycket fram emot det! En hel helg med fniss och goda vänner. Längtan blev ju inte mindre när jag såg i tidningen att det var en stor sol och 25 grader i Bohuslän för fredag :-)   

Lite lite lite jobbigt känns det att lämna Alfred en hel helg, men inte mycket!

Inga kommentarer: