torsdag 20 september 2007

Ensam med Alfred

Ja, i måndags började Marcus jobba och igår åkte mina föräldrar hem så nu är jag alldeles ensam med Alfred för andra dagen. I början var jag jättenervös och trodde aldrig att jag skulle klara att vara ensam med honom, men nu känner jag mig helcool ;-) Det går ju jättebra! Jobbigast är det nog för Marcus som längtar efter Alfred hela dagarna. Han släpper honom motvilligt på kvällen endast om han ska äta...

Idag var vi på BVC - Alfred hade gått upp drygt ett halvt kilo sen förra gången. Det känns jätteskönt att veta att han får i sig tillräckligt med mat.

Därefter gick vi en långpromenad. Vi gick längs Hammarby Sjöstad till Skansbron. Men jag kom aldrig ner för bron på Södermalmssidan för inga trappor hade ramp för barnvagn (något jag ALDRIG tänkt på tidigare...) så vi fick irra runt på halva Södermalm innan vi kom rätt igen. Men det var trevligt, för vi såg dels Hammarby IP och dels ett typ "barnens zoo" där de hade grisar. Efter en stund kom vi rätt och tog båten hem till Hammarby Sjöstad igen. En sån promenad om dagen så kommer jag nog snart i mina gamla jeans igen...

Det har varit jättemysigt att ha mamma och pappa här i tre dagar. De har servat mig med mat så jag har inte behövt lyfta ett finger! :-) Vi har promenerat, varit inne i stan och suttit och pratat och pappa har varit på tekniska muséet.

Det är kul att Alfred har börjat vara vaken ibland utan att ha något behov som omedelbart måste tillfredsställas. Han gillar t.ex. att bli buren i BabyBjörnselen eller att sitta i babysittern. I alla fall kortare stunder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg babysitter!!! ;-)

Anonym sa...

sa ida vad gulig ALfred är