söndag 26 juli 2015

Lite mat och annat

De senaste dagarna har varit väldigt lugna och sköna. Vi har legat och dragit oss länge, ätit frukost och sedan har barnen försvunnit ut med kompisar. Vi har små korta möten med dem då vi äter, eller när de ska visa någonting de byggt eller om det kommit en regnskur så att de lekt inne.

Det här bygget har Alfred och hans kompis varit väldigt engagerade i. Det finns skog, åkrar, en tunnel och en vallgrav…

DSC_0001 (4)

Jag försöker att äta lite mindre kolhydrater. Inte jättestrikt men ändå. Jag kom över ett recept på kesoplättar som jag ville prova och det var supergott! Idag hade jag ost och skinka mellan så att det blev som en toast. I morgon ska jag prova med svamp och man kan också ha grädde och bär och kanske lite vaniljpulver till. Blir absolut repris på dem!

DSC_0002 (4)

Och här är en isglass vi gjorde häromdagen. Den består bara av mixad vattenmelon och mixad kiwi. Fick klart godkänt i alla fall, även om den inte precis smakar som vanliga glassar.

DSC_0015

Ja, och träningen då? Jag har verkligen haft en träningssvacka. Sist jag sprang regelbundet var i maj. Och jag som skulle springa 15 km i veckan. Men det började med en jobbig förkylning och sen har det bara varit trögt att komma igång. Men jag är väldigt nöjd med den här veckans träning:

  • 21,8 km löpning
  • 50 minuters styrketräning

Men fy tusan vad tråkigt det är att man tappar så mycket när man slarvar. Jag får gå tillbaks flera steg i utveckling och springer mer än en minut långsammare per kilometer än innan. Men jag tänker inte ge mig! Jag skall bli snabbare och starkare!

En tråkig sak som hände idag: jag kollar ibland platsannonserna för att hålla mig uppdaterad. Läste att min skola sökte en matte/NO-lärare och fick aningar om vem det kunde vara som slutar. Skickade ett sms och blev senare uppringd av honom. Och det stämde ju såklart. Han är med i mitt arbetslag och en riktig tillgång, så rolig och snäll och omtyckt bland elever och lärare. Men man behöver ju inte förlora kontakten för det och jag hoppas att hans nya jobb är spännande och givande.

Inga kommentarer: