torsdag 4 december 2014

Nyval

Ja, vad ska man säga om det hela…? Igår tittade vi intensivt på nyheterna hela kvällen. Om jag ska vara ärlig tycker jag att hela situationen är ganska skrämmande. Jag är rädd för att valresultatet i mars blir ännu knepigare än vad det blev i september. Att vi hamnar i ännu ett dödläge. Att sverigedemokraterna blir ännu större och kan ställa till ännu mer oreda.

Arg blir jag också. På:

  • Stefan Löfvén. Av en massa olika anledningar. Han säger att Alliansen är beredd att regera ihop med SD. Ett lågt, fult och ovärdigt uttalande! Han säger att alliansen inte vill samarbeta. Samarbeta betyder väl att ge och ta och komma fram till gemensamma lösningar? Verkar inte vara Löfvéns definition av samarbete. Hans fientliga ton - hur bra bäddar det för framtida samarbete?
  • SD som gör allt för att ställa till oreda bara för att de kan! Hotar med att fälla varenda budget som inte går deras linje när det gäller invandringen.
  • Regeringen som smiter ifrån ansvaret och vill lägga beslutet på folket. “Vi” har röstat fram dem som våra representanter. Det ingår i deras jobb att lösa sådana här lägen. Parlamentarisk demokrati.

Jag tycker att K-G Bergström skrev en väldigt bra krönika om detta.

http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/ingenting-annat-an-ohederligt-lofven/

Sen så hoppas jag verkligen att de närmare 800.000 som röstade på SD funderar ett varv till. Jag tror inte att de är rasister allihop. Jag tror att de är missnöjda med migrationspolitiken och vänder sig till det (enda) parti som diskuterar frågan. Hoppas att dessa väljare går tillbaks till sina ideologier och verkligen röstar efter hjärtat. Och att de andra partierna vågar lägga denna fråga på bordet.

Vi får faktiskt inte glömma var många av Sverigedemokraterna har sina rötter!

http://www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/ursprunget/

Inga kommentarer: