torsdag 6 mars 2014

Så kan det gå…

I måndags hade jag en fullspäckad dag på jobbet. Kände mig trött och sliten och utan energi. Ville bara hämta barnen, komma hem, fixa nåt enkelt till middag och sen bara slappa i soffan! Känslan när man parkerat bilen och står utanför dörren och kommer på att man inte har några nycklar… Hmm! För ovanlighets skull hade jag åkt tidigare än Marcus på morgonen och då glömt nycklarna hemma, sen låste han ju såklart. Jag kom på idén med att åka till leklandet Kaatach som inte ligger alltför långt bort. Det blev så bra! Barnen lekte och hade jättekul, vi åt pannkakor där och jag kunde halvslappa i deras soffor. En win-win. Nu frågar barnen förväntansfullt varje eftermiddag “Mamma, har du glömt nycklarna idag?”

1-DSC_0006

2-DSC_0009

3-DSC_0010

Nu kom vi ganska nyss hem. Idag började Ellen i en barnkör i församlingshemmet. Hon har pratat om det ett tag och det känns jättebra! Fröken var hur bra som helst. Jag fick sitta utanför och vänta och när det var slut kom Ellen ut med ett stort leende över hela ansiktet.

Nu är det bara tre dagar kvar tills vi åker till fjällen. Jag längtar så otroligt mycket! Jag vill:

sova utan väckarklocka

få frisk luft

få massa tid hela familjen tillsammans

Och det kommer det att bli – en hel vecka :-)

Inga kommentarer: