tisdag 20 augusti 2013

Allt möjligt

De senaste dagarna har varit roliga. Ellen har börjat dagis igen. Hon har blivit “fjäril”. Det är lustigt, men jag har nästan alltid dåligt samvete om jag hämtar barnen senare än vanligt på dagis, trots att de går ganska korta dagar och är lediga fredagar. Men igår blev Ellen arg när Marcus kom och tyckte att han hämtade alldeles för tidigt. Hon ville minsann äta mellanmål på dagis! På ett sätt kändes det faktiskt lite skönt, då vet vi att hon trivs där i alla fall!

Men det stora är ju ändå att Alfred har börjat skolan! Eller nåja, förskoleklass. Men nu är ju det den stora förändringen. När jag var liten var det störst att börja ettan, men nu börjar de ju faktiskt “skolan” redan som sexåringar. Byter lokal, får nya fröknar, nya klasskamrater och är i ett klassrum i skolan. Alfreds fröknar verkar så himla bra! Och han hade det jättebra idag, så nu är det bara att hoppas att det fortsätter på samma sätt.

Alla förskoleklassbarn får en keps, så att det syns att de är färskingar och kan behöva lite hjälp av de större eleverna…

1-DSC_0001

2-DSC_0010

Jag har jobbat i en vecka. Häromdagen hade vi planeringsdag hemma hos en kollega på Värmdö. Sämre arbetsmiljö kan man ju ha…

3-DSC_0115

Min kollega Lena – Lelle – som jag delar klassföreståndarskap med. Idag tog vi emot vår nya klass, en sjua. Där finns nog lite att bita i när det gäller ordningen tror jag, men det verkade vara väldigt trevliga elever överlag.

5-DSC_0136

Häromdagen bjöds vi på en show till frukost.

4-DSC_0126

Och idag har jag hämtat min nya cykel! Jag provkörde den till friskis förut och jag är redan helt kär. Den var jätteskön och vilken skillnad i backarna. Det gick ju lätt som en plätt att cykla uppför!

6-DSC_0141

Inga kommentarer: