torsdag 23 maj 2013

Trötta…

Idag har jag haft friluftsdag med jobbet. 9:orna orienterade vid Flatenbadet och vi lärare satt och skickade iväg och tog emot och tog tid. Jag är imponerad över ungdomarnas engagemang, alla var på gång och ville verkligen få till det bra. Härligt!

Här är några av mina sköna kollegor i arbetslag 9. Det är klart nu att vi kommer att följas åt i minst tre år till då vi ska ta emot sjuor nästa år. Känns jätteskönt, för jag trivs väldigt bra där!

3-DSC_0002 (2)

Sedan åkte jag och hämtade barnen, hem och åt middag och så iväg på friidrottsträning. Alfred tycker att det är väldigt kul.

Lite uppvärmning med krabbgång, ligga på mage m.m…

2-DSC_0004 (3)

Igår blev vi bjudna på “Trollshow” av Alfreds avdelning på dagis med trollsoppa efteråt. Han har ju bara några veckor kvar, sen är det tack och hej för efter sommaren börjar han i förskoleklass på Kumla skola! Vi har varit otroligt nöjda med Alfreds avdelning och hans fröknar. De är verkligen toppen på alla sätt. Vi har haft väldigt stort förtroende för dem hela vägen och det har känts tryggt och skönt att lämna honom där på dagarna. Så det blir lite sorgligt att säga adjö, men spännande med allt nytt som väntar.

Alla söta små troll som uppträdde för oss med en jättefin show!

1-DSC_0005

Det märks att det är slutet på terminen. Jag har jättemycket på jobbet och det är alltid en viss ångest förknippat med betygssättningen. Det kanske gör att mitt tålamod är lite sämre än vanligt. Barnen är också trötta. Alla längtar efter sommarlov. Våra lediga fredagar är så värdefulla! I morgon har vi absolut inga planer. Kanske en cykeltur någonstans.

Annars ser Marcus och jag fram emot lördagen då vi åker till Kungälv och går på Åsas 40-årsfest. Ska bli fantastiskt kul att gå på en stor fest tillsammans och träffa massa Kungälvsfolk! Barnen kommer att vara hemma i tryggt sällskap av faster Becca!

Inga kommentarer: