tisdag 14 maj 2013

Sen sist…

Kristi Himmelfärdshelgen tillbringade vi på Rörtången. Vi hade ingenting planerat utan var bara lediga, umgicks med familjen och fixade lite på tomten. Det var skönt!

En kvällspromenad/cykeltur ner till fiskebryggan.

1-DSC_0018

Vi planerade vinbärsbuskar. Nu är det bara att hoppas på att de tar sig, det är ju ganska utsatt läge med mycket blåst. Men det ska de tåla sa de på handelsträdgården.

2-DSC_0021

Ut på roddtur med vattenkikare…

3-DSC_0023

4-DSC_0026

5-DSC_0027

6-DSC_0029

En lördag var vi på Skansen. Kul att titta på alla djuren och leka.

7-DSC_0006

För två veckor sedan var jag på tjejkväll på Wilmer kaffebar på Kungsholmen som en av mina kompisar öppnat. Vi var ett helt gäng från min gamla skola, Raoul Wallenbergskolan. Flera av dem hade jag inte träffat på jättelänge så det var verkligen kul att ses igen och catcha up allt som hänt sen sist!

Malin har verkligen blick för inredning och hennes café var så himla mysigt! Jag hoppas verkligen att det kommer gå strålande för henne, och det tror jag också eftersom jag råkar veta att hon även är en väldigt duktig kock!

Bilder från Wilmer. Nästan som att kliva in i någons vardagsrum.

8-DSC_0001

9-DSC_0002

Den här veckan är mina åttor på prao vilket innebär att jag har en hel del luft i schemat. Jätteskönt då jag hinner ikapp med en hel del pappersarbete som jag ligger efter med. Kanske till och med kan påbörja betygssättningen med lite preliminära betyg, för nu ståndar en av lärarnas tuffaste perioder på året. Men om drygt en månad är det SOMMARLOV (mmm, det ordet!) så jag klagar INTE!

Inga kommentarer: