lördag 9 mars 2013

Next stop: Björnrike

I morgon åker vi till Björnrike. Jag ser så otroligt mycket fram emot den här veckan! Marcus har varit borta en del med jobbet och jag har känt mig lite trött och sliten så vi behöver verkligen vara lediga tillsammans! I morgon sticker vi och idag har det gjorts inköp, tvättats, packats, impregnerat kläder och skor… Jag har “fått” ett par nya längdskidor och jag är så sugen på att testa dem! Jag är verkligen nybörjare på det området, men det är ju väldigt kul att göra utflykter tillsammans och barnen blir ju bara bättre och bättre så snart funkar det inte att gå bredvid längre.

Lite bilder från vår utflykt i fredags. Ledig fredag brukar ha det här upplägget: tvätta, städa och fixa lite före lunch och sen bara kul efter lunch med t.ex. en utflykt eller spela spel o.s.v. Jag är trots allt ledig en dag i veckan för barnens skull, det är lätt att glömma bort och bara fixa.

1-DSC_0005

2-DSC_0007

3-DSC_0008

Idag gjorde vi ny play dough. Det var länge sen och vi ska ta med den till fjällen. Passar Filip också som vi ska bo med, han är 1½.

4-DSC_0011

Skönheterna! Åh, vad jag längtar efter att få prova.

5-DSC_0013

Inga kommentarer: