fredag 29 mars 2013

Mobilrensning och resefeber!

Oj, vilken dålig bloggerska jag varit på sistone! Ibland blir det så, man har mycket omkring sig, eller det är “bara” vardag och finns inte så mycket att skriva om…

Ellen är så rolig och berättar ofta långa historier för oss. I morse låg vi i sängen och hon berättade att hon skall bli lyftkransförare när hon blir stor. Jag ska få prova att trycka på knapparna också. På sätet bredvid sig ska hon ha en termos med kaffe och en smörgås och i bagaget ska hennes snickargrejer ligga. Allt planerat i detalj!

Här kommer några bilder från min mobil, helt osorterade.

Alfred har gjort ett självporträtt på dagis.

1-DSC_0001

Redo för Bamseklubben! I morgon kommer vi!

2-DSC_0007

Förra fredagen hade vi friskvårdsdag på mitt jobb. Vi sågs i Hellasgården för olika aktiviteter. Jag gymmade först och sen åkte jag 6 km med mina nya skidor. Vädret var fantastiskt och så skönt att umgås med sina kollegor på det här viset!

3-DSC_0008

Förra helgen var Marcus iväg. Rebecca kom till oss och umgicks och vi hade det jättemysigt! Var på utflykt vid Albysjön, fick våfflor hos Farmor och Eric, lagade pizza.

4-DSC_0010

Och här är två glada påskfigurer på väg till dagis igår morse.

5-DSC_0013

Påsken har kommit av sig lite här hemma… Jag tycker annars att det är en viktig högtid och vill gärna fira. Men i morgon, på själva påskafton, åker vi till Kanarieöarna! Närmare bestämt Maspalomas på Gran Canaria. Vi ska bo på ett härligt hotell och det ska bli sååå fantastiskt skönt. Det har inte varit så fantastiskt skönt idag när vi har velat packa och greja och två resfebriga barn har pockat på uppmärksamhet hela tiden! Vi ska också sätta klockan på 04.00, det blir inte heller så fantasiskt skönt när den ringer… Men sen, när vi är där i värmen, äter gott, solar, badar, läser, umgås, tränar – då blir det fantastiskt skönt!

Inga kommentarer: