fredag 30 september 2011

Ledig fredag!

Oj, vad dålig jag varit på bloggandet! Det har flera orsaker, dels har det varit mycket kvällsaktiviteter på sistone, både för Marcus och mig, dels har jag varit dålig på att ta kort men framför allt… vi har börjat se på serien Mad men och jag är alldeles fast! Har plöjt igenom säsong ett och börjat på tvåan och jag tycker den är jättemysig! Det blir nog ett, två eller tre avsnitt varje kväll.

Sen sist har det hänt en del. Framför allt var vi på bröllop i Kungälv förra helgen. Janne och Helen var så fantastiskt fina och hade ordnat ett pangbröllop! Vi hade jättekul och det blev både tårar och skratt. Här hemma gick det så bra med barnen så vi kunde verkligen njuta!

Idag har jag och barnen varit lediga och det har varit helt underbart väder! Vi tog en cykeltur till öppna förskolan i morse, för att mötas av en låst dörr. Vi tänkte om och tog bussen till Tyresö Centrum. Där blev det inköp av vinterkläder till Alfred och klippning av Ellen. Hon var jätteduktig och blev så fin! Nu på eftermiddagen gick/cyklade vi en utflykt till Barnsjön där vi fikade lite. Alfred tog av sig byxorna och ville gå i “shorts”, kändes som en riktig sommardag!

Nu ska det bli skönt med helg, i morgon blir det besök på Tyresö och på söndag ska vi till Skansen… Men jag ser fram emot kvällen också, min man har nämligen bjudit mig på hemmadejt Ler

Vilken barnvänlig frisör! Ellen satt i en racerbil och efter klippningen fick hon en present!

IMAG0252

Sen gick vi och fikade!

IMAG0254

På skogsutflykt.

002

003

004

008

Sist, men inte minst, vill vi säga GRATTIS till vår fina systerdotter/kusin IDA som fyller 13 år idag! Vi längtar efter dig. Kram!!!

3 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Åh, Mad men! Bäst, bäst, bäst! Vi har sett alla säsongerna och väntar ivrigt på femte! Den blir bara bättre och bättre!! Ni har många fina tv-kvällar framför er i höst alltså! ;-)

//Anna

Anonym sa...

Ja, verkligen! Fattar inte att jag inte upptäckt den tidigare, man blir verkligen fast!

Du måste berätta om hur det går med er friluftskurs, det lät ju jättespännande!

Kram Lisa

ida sa...

Tack!!! :) <3