fredag 12 juni 2009

Skolavslutning

Två saker (av många!) som är lite extra trevligt med mitt jobb är att man varje år får vara med om luciatåg och om skolavslutning. Det är högtidliga och fina dagar med glada elever och lärare! Marianne, Eric och Josefin har varit snälla och tagit hand om Alfred idag. Då åkte Ellen och jag på skolavslutning på mitt jobb. Eftersom vi är en internationell skola har vi blandat traditioner från lite olika håll. Så här såg det t.ex. ut när niorna “sprang ut” idag.

DSC00787

Två av avgångseleverna höll ett väldigt fint tal som sjöd av framtidstro och glädje, men också lite sorg över att lämna skolan och alla kamrater. Fint och lite rörande!

Igår var vi i Blecktornsparken igen och lekte. Här kommer lite bilder därifrån…

DSC00770

DSC00774

Här tittar Alfred och Sylvester på grisarna och kaninerna.

DSC00776   I morse var jag på BVC med Ellen och hon fick en spruta. Dessutom vägdes och mättes hon och hon är nu ståtliga 64 cm lång och väger drygt 7 kilo!

Tänk att det idag är Marcus sista arbetsdag före semestern – åtta veckor semester blandat med lite pappaledighet! Det är så skönt! Även om jag har haft det jättebra här hemma i vår så har det varit ganska jobbigt ibland, så det ska bli så skönt att vara två.

I helgen händer det lite roliga saker som jag får rapportera om i efterhand. Hoppas ni också får en skön helg!

Inga kommentarer: