lördag 13 juni 2009

Babyshower

Baby shower är en amerikansk tradition då en gravid kvinna firas av sina kvinnliga vänner och släktingar. Man ger presenter som ofta har ett barntema och äter tillsammans. I USA är detta jättestort och man pyntar hela lägenheten med babysaker och mamman skriver önskelistor m.m.

På mitt jobb har vi haft babyshowrar för de som fått barn (jag har ju lyckats få två!!!) och idag var det vår tur att fira Anneli som ska få barn i augusti. Vi hade tänkt ha picknick på Djurgården, men regnet har fallit hela dagen så igår bestämde vi att vi skulle vara hemma hos oss istället. Så Marcus och Alfred fick åka på en utflykt och så var vi tjejer hemma.

Min present till Anneli var en “blöjtårta” – ja, det heter faktiskt så, helt otroligt! Man rullar ihop en massa blöjor så att det ser ut som en tårta och sen satte jag i lite “bra-att-ha-saker” som t.ex. babysalva, nappflaska m.m. Så här såg den ut:

DSC00789

Anneli blev hämtad hemma sittandes i tv-soffan. Hon hade inte en aning! Här hemma väntade resten av tjejgänget och hon såg ganska överraskad ut när hon kom in! :-)

DSC00792

En läcker buffé med bidrag från olika håll dukades upp.

DSC00795

Ellen var också med, såklart! Här sitter hon och trivs i skolsyster Lenas knä.

DSC00805

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken fin "blöjtårta". Ganska kul idé det där. Synd att ingen i min bekantskapskrets anammat det. Nu är jag ju liksom klar med graviditeter så jag kan glömma det för min egen del... ;)