söndag 5 oktober 2014

Hösthelg

Igår hade vi en riktigt skön dag på Tyresö. Vi eldade, fikade, åt middag och umgicks. En riktigt skön höstdag!

1-DSC_0022

2-DSC_0024

3-DSC_0025

4-DSC_0026

Nu har jag precis kommit in från en 8-km runda. Jag ska springa “tunnelloppet” i november med jobbet. Det är ett lopp på en mil genom nybyggda Norra Länken innan biltrafiken börjar gå där och jag följer ett träningspass som jag hittat på nätet. Det innebär tre pass per vecka varav ett intervallpass. För mig funkar det bra att följa ett program, det blir svårare att fuska och man når delmål hela tiden. Man får hitta sina egna vägar för att hålla kvar motivationen. Det är också bra att ha ett lopp att se fram emot. Mitt förra mål var midnattsloppet och nu vill jag såklart slå min tid på nästa lopp. Loppet är egentligen inte målet, men att träna regelbundet fram till det är det viktiga! Att få in träningen i vardagen och det har jag sen några år från och till.

Inga kommentarer: