fredag 3 april 2009

Hemma!

Igår kom vi hem från en jätteskön vistelse i Tandådalen, Sälen. Jag tycker att semestern var över förväntan! Vi hade jättefint väder och jag fick åkt mer skidor än jag trodde!

Här är Alfred och Ellen i bilen på väg upp. De var jätteduktiga båda två! På hemresan igår var Alfred lite uttråkad så vi fick stanna och leka och sträcka på benen några gånger.

DSC00525

DSC00526

Här bodde vi! Stugan hade fyra sovrum och två våningar. Den var jättemysig och furu överallt som det ska vara i en fjällstuga ;-) Alfred hade massor att upptäcka och titta på, som en öppen spis och en trappa t.ex… Tur att det fanns en grind till trappan!

033

Här går vi på tur. Marcus bar Alfred i bärstol på ryggen och Ellen efter sig i pulkan! Jag var också med, men hade fullt sjå med mig själv och skidorna :-)

047

Här var det nog skönt att ligga!

062

071

På promenad med farmor och mormor.

015

Här är vi på tur igen. Vi hade en väldig tur med vädret! Det var sol och uppehåll mest hela tiden. En fika i snön utomhus är inte det sämsta!

083

Vi köpte ett par skidglasögon till Alfred för ljuset var så starkt! Han ser cool ut!

DSC00535

Jag åkte med barnen till Hundfjället en dag och träffade Marcus och pappa som åkte skidor där. Där fanns jättemycket kul för barn, som en stor lekplats och de här skotrarna i trä t.ex.

DSC00538

Här en liten picknick på baksidan vårt hus. Varm choklad, smörgås och bulle i solen – mmmm!

108  

Det var väldigt skönt att Marianne och mamma och pappa var med. De hjälpte till mycket med barnen. (Fast vi hade ingen baktanke när vi frågade er – vi lovar!)

Nu är vi hemma igen och det ligger en hög av tvätt på sovrumsgolvet som jag så sakteliga försöker beta av. I eftermiddag ska vi ut och leka med Sylvester i solen – för medan vi var borta kom våren till Stockholm :-)

Inga kommentarer: